سوالات متداول

انتشار محتوا: ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳:۴۶ قبل از ظهر

کاربر گرامی         

موارد زیر پرسش های متداولی است که مکرر توسط مراجعان کتابخانه پرسیده می شود.برای پاسخ به پرسشهایی که در اینجا نیامده است، به بخش های مختلف وب سایت مراجعه کنید یا پرسش های خود را به پست الکترونیک کتابخانه مرکزی centlib@gmu.ac.ir ارسال کنید.

سؤالات متداول

منابع در چه دوره‌هایی به روز می‌شوند و یا توسعه می‌یابند؟

به صورت روزانه منابع وب سایت روز آمد می‌شوند و شما می توانید از طریق " تازه های کتاب" در پورتال کتابخانه الکترونیک از آن مطلع شوید.

چگونه و از چه راه‌هایی می‌توانم منبع مورد نظر خود را پیدا کنم؟

برای دسترسی به کتاب به پورتال کتابخانه الکترونیک مراجعه می کنیم.

برای دسترسی به مجلات به سامانه منبع یاب مراجعه می کنیم.

آیا راهی هست که عناوین کتابهای موجود و حتی کتابهای جدید در کتابخانه دانشگاه را جستجو کنم؟

بله. دو راه وجود دارد. 1. از طریق پورتال کتابخانه الکترونیک دانشگاه، برروی لینک درگاه های جستجو کلیک کرده و جستجوی خود را در منابع فارسی و غیر فارسی کتابخانه آغاز کنید.

2. به کتابخانه دانشگاه مراجعه کنید و با راهنمایی کتابدار در نرم افزار موجود در کتابخانه جستجو نمایید.

چگونه می توانم کتاب به امانت بگیرم؟

برای امانت گرفتن باید عضو کتابخانه دانشگاه شوید. مشخصات هر دانشجو، هیئت علمی و کارمند یک بار به نرم افزار تحت شبکه کتابخانه دانشگاه وارد می شود و شما از آن پس مجاز هستید که کتاب به امانت بگیرید. برای اطلاعات بیشتر آیین نامه امانت را مطالعه نمایید.

آیا امکان امانت گرفتن کتاب از طریق پورتال کتابخانه الکترونیک وجود دارد؟

خیر فقط با مراجعه حضوری به کتابخانه مرکزی دانشگاه و کتابخانه های وابسته در سطح شهر(بیمارستان علامه بهلول گنابادی) امکان امانت منبع وجود دارد.

چگونه می توانم منابع امانتی را تمدید نمایم؟

با ورود به پورتال از قسمت پروفایل و مدارک در دست امانت، بعد از نمایش مدارک، تیک آبی را کلیک کرده و بعد از تایید تاریخ بازگشت، درخواست امانت برای مرکز ارسال خواهد شد.بعد از تایید کتابدار مرکز، مدرک مورد نظر تمدید خواهد شد.

چگونه می توانم به مجلات الکترونیک دسترسی داشته باشم؟

اگر عضو دانشگاه علوم پزشکی گناباد هستید، و کد کاربری و رمز ورود دانشگاه را در اختیار دارید، کلیه کامپیوترهای موجود در دانشگاه به شبکه دانشگاه متصل هستند، با کد کاربری خود به سیستم وارد شوید و جستجو را از طریق بانکهای اطلاعاتی اشتراکی آغاز نمایید.

برای اتصال به منابع الکترونیکی دانشگاه از منزل، نخست از قسمت دسترسی از راه دور فرم درخواست VPNرا در محیط دانشگاه تکمیل و پس از تایید، امکان استفاده برای شما در منزل نیز فراهم می شود.

در صورت بروز مشکل باشماره تلفن واحدT ا دانشگاه :5027 – 057223028 داخلی 521 / 375 تماس بگیرید.

آیا امکان دانلود تمام صفحات و یا کل کتاب (کتب الکترونیکی) برای کاربران مهمان که عضو پورتال نیستند وجود دارد؟

خیر، در این حالت فقط امکان مشاهده اطلاعات کتابشناختی و تورق برای کتب الکترونیکی لاتین در این وب سایت وجود خواهد داشت.

برای جستجوی مقالات به کمک نیاز دارم آیا این خدمات در کتابخانه وجود دارد؟

برای آشنایی با نحوه جستجو در این منابع سعی کنید در کارگاههای آموزشی کتابخانه مرکزی دانشگاه شرکت کنید.همچنین کتابداران شاغل در کتابخانه،آماده پاسخگویی و ارائه راهنمایی در خصوص نحوه جستجو برای مقالات می باشند.

 

چگونه می توانم عناوین پایان نامه های دانشگاه دررشته های مختلف را جستجو نمایم؟

پایان نامه ها در بخش ژورنال کتابخانه مرکزی دانشگاه نگهداری می شوند و کلیه مشخصات پایان نامه ها نیز از طریق نرم افزار، از قسمت پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی در دسترس می باشد.

چگونه می توانم اصل پایان نامه را مطالعه نمایم؟

اصل پایان نامه را صرفاً در محل کتابخانه مربوطه می توانید مطالعه نمایید و قابل امانت نیست. چون پایان نامه نسخه منحصر به فرد از نتیجه تحقیق فارغ التحصیل می باشد.

چگونه می‌توانم به محتویات این سایت بازخورد دهم؟

از طریق گزینه "ارتباط با ما" قسمت پرسش از کتابدار دربالا و پایین صفحه اصلی پورتال یا منوی سایت کتابخانه می‌توانید با ما در ارتباط باشید

 

 

 

پرسش های متداول
 
طراحی و پشتیبانی: پورتال زینوپارس